De klachtenregeling
Soms zijn er klachten. Als dat zo is, is het belangrijk die bespreekbaar te maken. Probeer in eerste instantie het probleem met de leerkracht op te lossen. Problemen vroegtijdig signaleren en bespreekbaar maken, zorgt vaak voor snelle, goede oplossingen. Klachten hebben als positief effect dat ze een signaalfunctie afgeven richting kwaliteitsverbetering. Voor raad en advies in gevoelige zaken kunt u zich wenden tot de vertrouwenspersoon binnen de school:
Rita Willemsen (leerkracht)
Danny Winters (leerkracht)
Chantal Kroon (ouder).
Als dit niet tot het gewenste resultaat leidt, kunt u terecht bij de directie. Als ook het gesprek met de directie niet de gewenste resultaten geeft kunt u zich wenden tot het bestuur van Paraat scholen, Marjolein Wenting.
Als u van mening bent dat uw klacht onvoldoende is afgehandeld, kunt u contact opnemen met de externe vertrouwenspersoon.
Extern vertrouwenspersoon
De extern vertrouwenspersoon gaat na of door bemiddeling een oplossing kan worden bereikt. Zij gaat na of de gebeurtenis aanleiding geeft tot het indienen van een klacht. Tevens begeleidt ze desgewenst bij de melding bij de klachtencommissie en de verdere procedure.
Deze klachtencommissie bepaalt of de klacht ontvankelijk en gegrond is en brengt advies uit aan het schoolbestuur.
De externe vertrouwenspersoon is:
Mevr. Yvonne Kamsma,
yvonne.kamsma@ijsselgroep.nl
Tel. 06 1400 1672
Landelijke klachtencommissie voor het katholiek onderwijs
Indien bij een geschil alle wegen (van leerkracht, directeur, bestuur) zijn bewandeld en er nog geen bevredigende oplossing is gevonden, kunt u zich richten tot:
Geschillencommissies Bijzonder Onderwijs
Postbus 394
3440 AJ Woerden
T: 070-3861697
E: info@gcbo.nl
W: www.gcbo.nl
Overige adressen
- Kindertelefoon: 0800-0432
- Informatiepunt voor ouders met vragen over onderwijs: 0800-5010
- Veilig Thuis 0800-2000
- Veilig Thuis Noord- en Oost Gelderland
Linie 556, 7325 DZ Apeldoorn, 088-5001155